Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach - witamy na naszej stronie internetowej.::Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali - św. Jan Paweł II::Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach - witamy na naszej stronie internetowej.::Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali - św. Jan Paweł II::Szkoła Podstawowa w Wilczkowicach - witamy na naszej stronie internetowej.

01 października 2017 20:07 | Aktualności

DZIEŃ INTEGRACJI - WYCIECZKA DO ZATORU

W dniu 28 września 2017 roku uczniowie klas I-VII odwiedzili  największy w Europie Park Ruchomych Dinozaurów w Zatorze. Kierownikiem wycieczki był pan Wiesław Soboń, opiekunami byli: pan dyrektor Zbigniew Kowalczyk, pani Marianna Szczepańska, pani Elżbieta Piskulak, pani Barbara Janus i pani Anna Majchrzak oraz rodzice pani Ewelina Brodzik i pan Tomasz Ciszek.

Celem wyjazdu było rozwijanie zainteresowań baśniami, poszerzenie wiedzy z dziejów naszej planety oraz kształcenie umiejętności zachowania się podczas wycieczek i popularyzowanie kulturalnego sposobu spędzania czasu. Spod szkoły wyruszyliśmy o godzinie 6.00, na miejsce dojechaliśmy o godzinie 9.30. Zabawę rozpoczęliśmy od wizyty w domu do góry nogami. Następnie zobaczyliśmy gigantyczne okazy stworzeń w Parku Owadów. Patrząc na nie, zauważyliśmy szczegóły budowy niewidoczne w warunkach naturalnych. Znajduje się tutaj kilkanaście ogromnych figur, m. in. konik polny, biedronka. W gablotach podziwialiśmy okazy pająków, motyli, chrząszczy…

Największym powodzeniem cieszył się obszerny plac zabaw- lunapark. Tam pod czujnym okiem opiekunów uczniowie mogli skorzystać z różnych atrakcji: karuzeli „rekin”, karuzeli łańcuchowej, mini pociągu, salonu gier, gokartów, strzelnicy, placu zabaw itd.

Po wyczerpującej zabawie czekał na wszystkich smaczny obiad w Dinogastronomii.

Następnie w kinie 5D obejrzeliśmy film o dinozaurach. Przedstawiał on historię życia tych stworzeń na Ziemi oraz dostarczył wszystkim niezapomnianych wrażeń w postaci efektów specjalnych.

Kolejnym punktem programu był DinoZatorland, gdzie znajdują się największe w Polsce ruchome dinozaury i gady latające. Mogliśmy je obejrzeć, dotknąć, przeczytać o nich ciekawostki i zrobić pamiątkowe zdjęcia. W muzeum można było poznać skały, z których zbudowana jest Ziemia. Zobaczyliśmy także swoich przodków: Neandertalczyka i człowieka z Cro-Magnon, którzy zasiadają do ogniska przy szałasie ze skór.

Do wyjątkowego miejsca jakim jest Park Bajek udaliśmy się ciuchcią turystyczną. Na jego krętych ścieżkach spotykaliśmy i podziwialiśmy postacie z literatury dziecięcej. W domkach, w których „zamieszkali” bohaterowie, odtwarzane były bajki czytane przez znanych lektorów.

Nieopodal znajdował się kolejny z parków, to Park Mitologii, który również odwiedziliśmy. Na wodzie zobaczyliśmy różne postacie mitologiczne.

Na koniec udaliśmy się do Wadowic-miejsca urodzin Karola Wojtyły- papieża św. Jana Pawła II. Najmłodsi po raz pierwszy zobaczyli dom „Lolka” i  kościół, a na rynku zostało zrobione pamiątkowe zdjęcie. W drodze powrotnej zakupiliśmy pyszne kremówki.

Wszystko co dobre, szybko się kończy, a więc i nasza zabawa nie mogła trwać wiecznie. Czas minął bardzo szybko, pogoda była piękna, a humory nam dopisywały.Wycieczka ta pozostanie na długo w naszej pamięci.